Menighedsplejen

Menighedsplejen står for en del af kirkens sociale arbejde.

Menighedsplejen ledes af sin egen bestyrelse og har et årligt årsmøde med årsberetning og aflæggelse af regnskab jf. vedtægterne.

Menighedsplejens økonomiske grundlag kommer fra privat indsamlede midler, blandt andet forskellige former for indsamling i kirkerne samt testamentariske gaver.

Man kan støtte menighedsplejen ved indbetaling til reg. nr. 4280 konto nr. 2630227553.

Simeon-Sankt Johannes Sogns Menighedspleje er medlem af Samvirkende menighedsplejer.

Kollektliste 2024

Bestyrelse

Formand: Louise Britze
Næstformand: Marie J. Damm
Kasserer: Ole Steenberg
Annette Christensen
Jette Ravn Sonne
Birgit Esbensen

Økonomisk støtte

Enhver beboer i sognet samt sognebåndsløsere er altid velkommen til at søge menighedsplejen om hjælp til enten konkrete, nødvendige anskaffelser eller til en håndsrækning, når det kniber. Det kan gøres hen over hele året.

Folkekirkens Feriehjælp

Menighedsplejen har indimellem mulighed for at sende 3 - 4 familier fra sognet på en uges sommerferie.

Det foregår i samarbejde med Samvirkende Menighedsplejer

Ansøgning til en ugens ferie kan ske i løbet af foråret. Tilbuddet gælder familier der er på kontanthjælp eller tilsvarende.

Julelegat 2024

Også i år kan du søge om julelegat indtil 29. november. Du skal blot udfylde et ansøgningsskema og sende til os.

Download skema HER

Samtidig vil vi også gerne opfordre enhver, som kan, til at give en gave til julelegater. Mange tak for beløb der indbetales på Menighedsplejens konto: Reg. nr. 4280 konto 2630227553.

Det er begrænsede midler, menighedsplejen råder over, men i tilfælde af større beløb, vil vi være behjælpelige med at søge et legat hos ’Samvirkende Menighedsplejer’, Valby Tingsted.

Menighedsplejen støtter principielt ikke huslejerestancer, gas- vand- el- og varmeregninger, samt telefon.

Vi hjælper endvidere, hvis muligt, ved akut opstået nød.

Henvendelse kan rettes til:

Louise Britze
Sognepræst ved Simeon-Sankt Johannes Sogn